Bestyrelsesmøde i skuret d. 25-02-2021
1) Der blev snakket om en Generalforsamling i år men den må vi nok udsætte igen i år så vi må se hen på sommeren med forsamlinger og virus.
2) Det indkommende forslag om snerydning blev diskuteret og vi tager det med på den førstkommende Generalforsamling men det er den enkelte beboer der har pligten.
3) Det blev enighed om at holde et evt. lille grill ”fest” med lidt pølser + div. Hvis det kan lade sig gøre senere på året.
4) Vi sender regnskabet ud i postkasserne igen i år pga. manglende Generalforsamling
5) Bestyrelsmedlem Henning Møller meddelte at han ikke genopstiller ved kommende generalforsamling april 2021
Referat af bestyrelsesmøde d. 22 juni 2020
Afbud: Ingen
- Generalforsamling
Det er stadig ikke muligt at booke kulturhuset. Regnskab og budgetter er sendt ud til alle beboere og derfor mener bestyrelsen at det ikke giver mening af afholde generalforsamlingen.
- Klipning af buske ved Bjarne
Henning sørger for at booke Bjarne når det er nødvendigt
- Rensning af kloakker
Det er tid til at rense kloakker. Henning tager kontakt.
- Sammensætning af bestyrelse
Kaj ønsker at udtræde af bestyrelsen. Han bliver erstattet William fra nr. 71. Vi siger tak til Kaj for hans indsats. Lisbeth bliver i bestyrelsen for nu.
- Optælling af defekte fliser
Hans tæller knækkede fliser og får et tilbud for udskiftning.
- Sommerfest
Aflyses pga covid 19. Vi ser på generalforsamlingen om der er stemning for at fortsætte med sommerfester-
- Regnskab
Regnskabet er gennemgået og de ser fint ud. Vi har mange penge på kontoen, men et par projekter som skal gennemføres:
- Udskiftning af fliser – se pkt. 5.
- Strøm i skuret – William undersøger
- Tagrensning
Foon er kontaktet men kan have svært ved at nå det i år pga mangel på materialer. Hans følger op.
- Evt.
Skal vi have en facebook gruppe for beboere? Nej, da de fleste beboere ikke er på facebook.
Arbejdsdag. Der bliver ingen fællesarbejdsdag i år.
Grundejerforeningen Søagerbakken
14.3.2020
Referat fra bestyrelsesmøde 11.3.20
1: William fra nr. 71 fremlagde information om øknomiske og praktiske
forhold angående et eventuelt indkøb af hjertestarter til vores forening.
2: Vi gennemgik processen for hvordan vi afholder generalforsamlingen.
3: Henning køber øl og vand til generalforsamlingen.
4: Gert og Lisbeth er villige til genvalg ved generalforsamlingen.
5: Det er nu 3 år siden vi fik foretaget tagrens af FOON og vi skal have lavet
en aftale for i år. Nærmere oplysninger følger til beboerne.
6: Gert fremlagde regnskab og budget og disse blev vedtaget
7: Lokale i kulturhuset er reserveret til d. 6.4.2020.
8: Bestyrelsen samles kl. 18.30 – mødet starter kl. 19.30
9: Hans fortalte at der til generalforsamlingen kommer en person fra
Trygfonden og informerer lidt om sikring af vores boliger
Bestyrelsesmøde d. 14 marts 2019-03-14
Afbud: Ingen afbud
1) Generalforsamling d. 1 april kl. 19.30
Bestyrelsen mødes i kulturhuset kl. 18.30.
Indkaldelse skal ud inden
udgangen af weekenden. Lisbeth sørger for det.
2) Indkøb generalforsamling
Henning køber ind.
3) Forslag til planer/projekter
Hvis træerne
skal trimmes så gør vi det på en arbejdsdag.
Bomme afventer afslutning på byggeprojektet på Dyvelåsen.
4) Regnskab
Gert gennemgik det reviderede regnskabet for 2018
Gert gennemgik oplæg til budgettet for 2019
5) Eventuelt
Vi skal fortsætte med at rykke kommunen vedr. bomme ved stierne.
Referat af bestyrelsesmøde i Grundejerforeningen Søagerbakken.
Dato: 8 december 2018.
Afbud: Kaj.
1) Klipning på Råbrovej
Klipning på Råbrovej er næsten færdig. Der mangler lidt oprydning. Henning sørger for at det bliver ordnet.
2) Planer for området næste år
Inden næste vinter skal vi have kigge på revneforsegling på asfalten. Hans og Henning spørger hos Colas om vi kan købe det vi skal bruge, så vi kan gøre det selv.
Vi skal have sat det ekstra legetøj på, som vi har købt til legepladsen, til næste år.
Nogle af træerne ved plænen skal beskæres
Vi har skrevet til kommunen om de kan sætte bomme op mod den nye sti. Vi afventer deres svar.
3) Dato for generalforsamling
Datoen er mandag d. 8 april 2019. Kulturhuset er booket.
4) Regnskab
Det ser fint ud.
5) evt.
Referat af bestyrelsesmøde d. 10 oktober 2018
Afbud: Ingen
- Tilbud på træfældning af træer i hækken mod Råbrovej
Træerne skal fældes for at få nemmere og billigere vedligehold af hækken.
Tilbud er modtaget fra BMT og vil blive accepteret.
Alle beboere får besked i postkassen inden træerne bliver fældet.
Når hækken skal klippes næste år, så skal den klippes i højde med områdeskilte.
- Juletræsbelysning og -tændning
Juletræsnet til flagstang købes af formanden.
Vi prøver at bruge lyskæden fra juletræet til skuret, så det kan nå hele vejen rundt.
Juletræstænding bliver i år søndag d. 2 december kl. 17. Der kommer en seddel rundt til beboerne.
- Værktøj i skuret
Den lange hækklipper sælges, da vi ikke forventer at bruge den. Hans sørger for det.
- Regnskab
Vi gennemgik regnskabet, og det så fint ud.
Vippe på legepladsen er renoveret.
- Eventuelt
Der var ikke noget under evt.
Næste bestyrelsesmøde d. 8 december.
Referat af bestyrelsesmøde d. 2. juli 2018
Afbud: Ingen
- Status på fælles arbejde
Vi fik malet skuret og legepladsen på arbejdsdagen samt luge ukrudt.
Sidenhen har vi fået leveret flis i de lugede bede, og vi fik god hjælp fra mange beboere til at fordele de 7 kubikmeter flis.
Vi sætter klatregreb og kryds-og-bolle spil op ved lejlighed.
- Bjarne klipning af buske
Råbrovej:Da vi ikke holder fællesarbejdsdag i efteråret, så bliver vi nødt til at få et tilbud fra Bjarne. Vi skal have tilbud for at få hækken klippet (kun lodret) samt fældet træerne. Hvis træerne bliver fældet, så bliver det nemmere at klippe hækken fremover.
Lisbeth har klippet buskene omkring skuret. Tak til Jørgen Storm for at køre affaldet væk.
- Skal vi have et tema til sommerfesten?
Sommerfesten bliver d. 25 august kl. 13 - sidste lørdag i august som sædvanligt.
Vi blev enige om smørrebrød samt sild, da det var populært forrige år.
Hans og Alice laver invitation, egenbetaling er 100kr
som sidste år, børn under 14 gratis.
Vi får hoppeborg. Slush-ice og popkorn, hvis det er muligt. Gert sørger for dette.
- Regnskab
Vi gennemgik regnskabet, og det så fint ud. - Eventuelt
Juletræet er fældet, og der kommer ikke et nyt. Vi finder på noget andet til jul.
Vi vil gerne bede om at
få bomme op ved det nyt stik-stier. Det var ikke på planen oprindeligt. Gert tager kontakt til kommunen, teknisk forvaltning eller miljø og teknik.
Næste bestyrelsesmøde ca. 14 dage før sommerfesten, hvis festudvalget mener, det er nødvendigt.
Referat af bestyrelsesmøde d. 30. april 2018
Afbud: Ingen
- Arbejdsdag
Arbejdsdagen er på søndag d. 6 maj kl. 9.30.
Der er kun kommet svar fra 18 husstande. Bestyrelsen er skuffet over, at der er så få tilmeldte, og så få har svaret tilbage.
Opgaver:
Maling af skuret, hvis vejret tillader det -
Maling af legeplads (Søren) - Lisbeth
Klipning og ukrudt omkring legepladsen - Lisbeth
Fuglesikring på toppen af flagstangen og evt. toppen af legepladsen
Indkøb:
Maling, pensler og handsker er indkøbt af Henning.
- Øl, vand og gl. dansk: Henning handler
Kaffe og te: Alice og Lisbeth
Der handles til frokost på dagen.
- Eventuelt
Der er opkrævet kontingent for 2018.
Der er indkøbt høreværn til fællesskuret
Næste bestyrelsesmøde i juni. Hans indkalder senere på email.
Referat af bestyrelsesmøde d. 20. februar 2018
Afbud: Ingen afbud.
- Generalforsamling
Dato er mandag d. 9 april kl. 19 i Kulturhuset i Smørum.
Indkaldelse skal ud senest 14 dage ifølge vedtægterne, men vi sigter efter at have den ude i uge 12, fra d. 19 marts.
Vi holder bestyrelses møde d. 13 marts kl. 19.00 hos formanden for at ordne de sidste forberedelser og gennemgå de dokumenter, som skal udleveres til vores medlemmer.
- Beplantning (Bjarne’s tilbud)
Vi er enige om at modtage tilbuddet fra BMT Service om at få fjernet buskene i den nordøstlige del af fællesarealet, og få sået græs i stedet.
Henning sørger for, at de omkringliggende huse får besked om det direkte, inden det sker.
- Revision
Regnskab: Gert har alting klar til revision, og Hans tager fat i vores 2 revisorer.
- Regnskab
Regnskabet for 2017blev gennemgået. Gert sørger for at have nøgletal med til generalforsamlingen.
Forslag til budget for 2018 blev gennemgået og bestyrelsen var enige. - Evt.
Information om transformer ved stien ved Dyvelåsen.
Beboere i Søagerbakken ud mod Dyvelåsen har modtaget information fra kommunen om etablering af en transformer station ved stien ved Dyvelåsen. Bestyrelsen mener ikke, at det har indflydelse på beboerne på Søgerbakken.
Fællesarbejdsdag
Vi holder en dag i maj og hvis der er folk til det skal vi både klippe og male skur. Måske skal vi have en dag mere afhængig af fremmøde og vejret.
Dato: Søndag d. 6 maj kl. 9.30.
Hvad skal vi lave: Det finder vi specifikt ud af på et senere møde.
Nabohjælp
Bestyrelsen kan ikke beslutte, om foreningen skal være med i nabohjælp. Det er op til de enkelte beboere at tilmelde sig.
Bestyrelsen vil gerne være behjælpelig med at opsætte skilte, som man ser, når man kører ind i området, pris ca. 1500kr.
Vi præsenterer konceptet på generalforsamlingen og udsender folderen on nabohjælp sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.
Henning bestiller foldere.
Lisbeth forbereder en præsentation til generalforsamlingen.
Næste bestyrelsesmøde d. 13 marts kl. 19.00 for planlægning af generalforsamling.
> Bestyrelsesmøde d. 9 december hos Kaj.
>
> Alle medlemmer at bestyrelsen var til stede.
>
>
> 1) Tilbud på udskiftning af buske
> Vi har fået et tilbud
på buske som max bliver ca. 1 meter til erstatte de høje buske omkring skuret og i den modsatte ende i plænen i forhold til skuret. Tilbuddet går på 240 m2 og er på 70.000 kr. Det mener vi er for meget, men vi ønsker
at få et tilbud på at få omlagt buskene i den nordøstlige del af plænen til græs. Henning snakker videre med Bjarne.
>
>
> 2) Forslag til julelys
> Der er forslag om
at få julelys på flagstangen. Hans undersøger sagen nærmere.
>
>
> 3) Maling af skur til foråret
> Det gør vi på arbejdsdagen i foråret. Hvis vejret ikke
tillader det, så må vi lave en anden plan.
>
>
> 4) Regnskab
> Regnskabet blev gennemgået uden kommentarer.
> Vi kiggede kort på budgettet for 2018, men vi skal diskutere
det nærmere på første bestyrelsesmøde i 2018.
>
>
> 5) Eventuelt
> Hans og Henning kigger på sten, som skal skiftes til fortov, til foråret.
REFERAT fra bestyrelsesmøde 10.10.2017
1:
Vi afholder vores årlige juletræstænding d. 1. december kl. 18.00. Vi håber på godt fremmøde .
Alice, Hans og Henning handler ind og vi sørger for el er tilsluttet.
2 :
Der er 2 områder ved vores fælles græsplæne hvor buskene vokser meget voldsomt og disse bør klippes minimum 1 gang om året. Dette kræver at vi hver år udfører
dette arbejde ved fælles frivillig hjælp eller det gøres ved betaling til vores gartner.
Som et alternativ har vi besluttet at få tilbud fra BMT om at få fjernet de eksisterende buske og erstattet med en eller flere andre sorter som kun kan nå en maximum
voksehøjde på 1 – 1,5 m.
3:
Vi diskutterede emnet ” nabohjælp ” . Forskellige muligheder foreligger og vi arbejder videre med dette.
4:
Gert Bollerslev fremlagde regnskab for de første 9 måneder af 2017 . Vi er på budget .
5:
Eventuelt. Der var ingen specielle emner under dette punkt.
6:
Næste bestyrelsesmøde afholdes 9. december 2017 .
REFERAT fra bestyrelsesmøde 27. juni 2017
- Den lille tværvej mellem skolestien og den ene tværvej skal renoveres . Fliser rettes op og der bygges en lav flisekantsten ind mod beboeren .
- Kasseren fremlagde regnskab for den 1. periode af 2017 . Vi ligger på budget. Ingen bemærkninger.
- Forårsklipningen af det grønne bælte forløb rigtig godt selvom vejret kunne have været bedre. Tak til jer der deltog . Næste gang der indkaldes
håber vi på endnu flere friske deltagere. Jo flere vi er om denne årlige arbejdsdag jo mere sparer vores forening
.
- Vi mangler stadig at få malet det farvede på legepladsen. Det forventes at dette udføres i løbet sommeren / efteråret.
- Sommerfesten i år blev diskutteret. Den finder sted som sædvanlig, sidste lørdag i august : i år er dette 26.8.2017 kl. 13.00 Vi håber på stor deltagelse. Reserver allerede dagen nu.
Referat af bestyrelsesmøde d. 2. maj
Afbud: Ingen afbud.
1) Velkommen til det nye medlem Kaj
Kaj fik udleveret
nøgle til skuret. Email og telefon nummer kommer op på hjemmesiden.
2) Opfølgning på hegn ved
Råbrovej
Trådhegnet ved Råbrovej er blevet fjernet, så det er lettere at klippe hækken.
3) Nabohjælp temamøde
Temamøde
planlægger vi til at blive afholdt efter sommerferien. Bodil inviteres med til bestyrelsesmødet, hvor temamødet skal planlægges.
Det er en god ide at få fat i statistik for indbrud i området fra politiet inden temamødet.
4) Hvem gør hvad - fælles arbejdsdag/trailere
Der er ca. 20 tilmeldte plus bestyrelsen. Vi starter
kl. 9.30
Prioriteter:
1) Hækken ved Råbrovej
Der skal tages noget af toppen af hækken mod Råbrovej til ca. 170 cm og der skal
fjernes noget af hækken ved indkørslerne til bebyggelsen.
Træerne skal rettes op.
2) Legeplads
Der skal males træværk på legepladsen og der skal sættes nyt tilbehør
op.
3) Toppen af forsytia ved skuret.
Indkøb:
Vi har gammel dansk. Øl og vand og kaffebønner: Henning.
Maling til legepladsen: Sort træbeskyttelse og pensler. Lisbeth sørger for det.
5) Eventuelt.
Opkrævningen er kørt til betaling 1 maj.
Plankeværker. Der er intet i vedtægterne mod at opstille plankeværker.
I lokalplanen står der, at der skal være hæk udvendigt, og såfremt der skal være plankeværk, så skal dette stå 1 meter inde på grunden.
Bestyrelsen henstiller til at eventuelle plankeværk vedligeholdes.
Næste bestyrelsesmøde d. tirsdag d. 27 juni kl. 18.