1) DirikgentJannik ? (75), referant Karen Roswall (143), stemmetæller Alice Brastgard (147) og Bodil von Staffelt (?).Dirigenten konstaterede, at generalforsamling var rettidigt indkaldt. Der var kun fremmødet 11 medlemmer udover bestyrelsen svageste deltagelse intil dato.
2) Formandens/bestyrelsen beretning ved Hans Brastgaard (147)
Der kan intet gøres.
3) Økonomi
Alle 70 parceller betalt.
Spørgsmål fra salen ang. Forsikring – Forsikring dækker redskabshuset på græsplænen og personer der arbejder med vedligeholdelse af fællesarealer.
Spørgsmål fra salen ang. Fejl i regnskabet. Regnskabet kontroleres – nyt udsendes. Regnskabet blev godkendt alligevel.
4) Budget: Der sættes 100.000 kr. fra i budgettet 2022 til reparerer asfalt ved kantsten osv.
Budgettet blev godkendt
5) Ingen forslag fra medlemmer.
6) Valg
2.supp. Erik Lund (25)
3. supp. Peter Schlægel (97)
7) Reviser Inge Hjort Røder
a. revisersupp. Ingen valgt
8) Eventuelt
a. Bodil van Staffeldt:forslag om en blomstereng i nord enden af græsarelaet.
b. Ulla Dam: En tak til bestyrelsen, Foreslår en skrivelse til grundejerne ang. Overholdelse af lokalplan mht. plankeværk og tilbygninger.
c. Almindelig utilfredshed med for mange biler parkeret på indkørslesvejen mod nord.
d. Peter Schlægel spørgemål om gadebelysningen: er kommunalt, men vedligeholdelse af skolestiens og vejenes snerydning, skal grundejerne holde på halvdelen mod deres grund.
d. Kirsten viste en udklip fra Lokalavisen om frøblanding til afhentning, til at så ved stikvejene til stien mod vest.
Hans kontakter Bjarne mht. blomsterengen.
Referant Karen Roswall (143)
Referat fra ordinær generalforsamling for Grundejerforeningen Søagerbakken onsdag den 29.09.2021.
Fremmødet var usædvanlig lavt...
1) Valg af dirigent, referent og stemmetællere
Henning (SB 49) blev valgt som dirigent. Han konstaterede at generalforsamlingen var lovligt varslet i forhold til vedtægterne
William (SB 71) blev valgt til referent og som stemmetællere blev Kirsten (SB 137) og Viktoria (SB 73) valgt
2) Formandens beretning for 2020/2021
3) Fremlæggelse af revideret regnskab for 2020
4) Bestyrelsens forslag til budget for 2021
5) Forslag fra medlemmerne
Ingen...
6) Valg af medlemmer til bestyrelsen samt valg af suppleanter
7) Valg af 2 revisorer og 2 revisor suppleanter
8) Eventuelt
Grundejerforeningen Søagerbakken
www.soeagerbakken.dk
Hans Brastgaard
Søagerbakken 147
2765 Smørum
Tlf. 40303986
hans.brastgaard@gmail.com
09. april 2019.
Referat af generalforsamling afholdt d. 01 april 2019 kl. 19.30 i Kulturhuset, Smørum:
1) Valg af dirigent.
Bestyrelsen indstillede Jørgen Storm som dirigent. Han blev enstemmigt valgt. Jørgen konstaterede at indkaldelsen til generalforsamlingen var sket i tide ifølge foreningens vedtægter. Og dagsordenen var også ifølge foreningens vedtægter.
Der var 29 stemmeberettigede parceller repræsenteret, heraf 1 via fuldmagt.
Lisbeth blev valgt som referent.
Der blev valgt 2 stemmetællere.
2) Formandens/bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i 2018.
Formanden gav beregning for 2018.
Beretningen blev godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside.
3) Kassererens forelæggelse af det reviderede regnskab for 2018 til generalforsamlingens godkendelse.
Regnskabet blev fremlagt og godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside
4) Bestyrelsens forslag til budget 2019.
Kasseren fremlagde bestyrelsens budget for 2019. Dette blev godkendt af generalforsamlingen. Kontingentet forbliver uændret på 2300 kr. per parcel per år.
5) Forslag fra medlemmerne.
Jytte fra nr. 101 – problemer med katte, der graver i haven.
Det henstilles fra bestyrelsen til at man holder sin kat inde eller inden for sin
egen grund.
6) Valg af medlemmer til bestyrelsen samt valg af suppleanter.
William fra nr. 71 blev valgt til 1. suppleant.
John fra nr. 73 blev valgt
til 2. suppleant.
Der blev ikke valgt en 3. suppleant
7) Valg af revisorer og 2 revisorsuppleanter.
8) Eventuelt
M.v.h.
Bestyrelsen
Hvis I har forårsblomsterløg f.eks. påskeliljer, krokus, hyacinter og lignende, som I ikke selv vil plante i haven, så må I meget gerne sætte dem i carporten hos nr. 143, så sørger jeg for, at de bliver plantet i fællesområdet.
Mvh Lisbeth
Grundejerforeningen Søagerbakken
www.soeagerbakken.dk
Hans Brastgaard
Søagerbakken 147
2765 Smørum
Tlf. 40303986
hans.brastgaard@gmail.com
09. april 2018.
Referat af generalforsamling afholdt d. 09 april 2018 kl. 19.30 i Kulturhuset, Smørum:
1) Valg af dirigent.
Bestyrelsen indstillede Jørgen Storm som dirigent. Han blev enstemmigt valgt. Jørgen konstaterede at indkaldelsen til generalforsamlingen var sket i tide ifølge foreningens vedtægter. Og dagsordenen var også ifølge foreningens vedtægter.
Der var 22 stemmeberettigede parceller repræsenteret.
Lisbeth blev valgt som referent.
Der blev valgt 2 stemmetællere.
2) Formandens/bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i 2017.
Formanden gav beregning for 2017.
Beretningen blev godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside.
Husk: Arbejdsdag i 2018 bliver d. 6. maj kl. 9.30 – mere info kommer senere.
3) Kassererens forelæggelse af det reviderede regnskab for 2017 til generalforsamlingens godkendelse.
Regnskabet blev fremlagt og godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside
4) Bestyrelsens forslag til budget 2018.
Kasseren fremlagde bestyrelsens budget for 2018. Dette blev godkendt af generalforsamlingen. Kontingentet forbliver uændret på 2300 kr. per parcel per år.
5) Forslag fra medlemmerne.
6) Valg af medlemmer til bestyrelsen samt valg af suppleanter.
William fra nr. 71 blev valgt til 1. suppleant.
Bodil fra nr. 65 blev valgt til 2. suppleant.
7) Valg af revisorer og 2 revisorsuppleanter.
8) Nabohjælp
Lisbeth viste præsentationen fra Nabohjælp.
Der kommer en folder ud til alle beboere indenfor de næste 14 dage.
Hvis man ønsker at melde sig til via post, så kan man få en blanket hos Henning i nr. 149 eller hos Lisbeth i nr. 143.
9) Eventuelt
M.v.h.
Bestyrelsen
Grundejerforeningen Søagerbakken
www.soeagerbakken.dk
Hans Brastgaard
Søagerbakken 147
2765 Smørum
Tlf. 40303986
hans.brastgaard@gmail.com
24. marts 2017.
Referat af generalforsamling afholdt d. 10 april 2017 kl. 19.30 i Kulturhuset, Smørum:
1) Valg af dirigent.
Bestyrelsen indstillede Jørgen Storm som dirigent. Han blev enstemmigt valgt. Jørgen konstaterede at indkaldelsen til generalforsamlingen var sket i tide ifølge foreningens vedtægter. Og dagsordenen var også ifølge foreningens vedtægter
Der var 25 stemmeberettigede parceller repræsenteret.
Lisbeth blev valgt som referat.
Der blev valgt 2 stemmetællere.
2) Formandens/bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i 2016.
Formanden gav beregning for 2016.
Beretningen blev godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside.
Husk: Arbejdsdag i 2017 bliver d. 7 maj.
3) Kassererens forelæggelse af det reviderede regnskab for 2016 til generalforsamlingens godkendelse.
Regnskabet blev fremlagt og godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside
4) Bestyrelsens forslag til budget 2017.
Kasseren fremlagde bestyrelsens budget for 2017. Dette blev godkendt af generalforsamlingen. Kontingentet forbliver uændret på 2300 kr. per parcel per år.
5) Forslag fra medlemmerne.
Vi blev informeret om at lamperne for 25 år siden blev sat op og at det dengang kun var muligt at få de høje lamper.
Lamperne er ejet af kommunen.
Julie var meget tilfreds med den nuværende belysning.
Der blev fremsat forslag om afskærmning for de lamper, hvor beboerne føler sig generet.
Bestyrelsen vil rejse det overfor kommunen.
6) Valg af medlemmer til bestyrelsen samt valg af suppleanter.
Klaus fra nr. 133 blev valgt til 1. suppleant.
Jørgen fra nr. 125 blev valgt til 2. suppleant.
7) Valg af revisorer og 2 revisorsuppleanter.
8) Eventuelt
f.Julie opfordrede til, at hvis folk for lavet et projekt, at man deler det på hjemmesiden.
M.v.h.
Bestyrelsen
Grundejerforeningen Søagerbakken
REFERAT fra generalforsamlingen 12. april 2016
Mødet blev indledt med at formanden bød velkommen.
1 Valg af dirigent .
Bestyrelsen pegede på Joan Hjort som blev valgt til dirigent. Joan konstaterede at indkaldelsen til generalforsamlingen var sket i tide.
a Valg af referant – Henning Møller blev valgt.
b Valg af stemmetællere – Alice Brastgaard og Karin Bøtger blev valgt.
c Der var mødt 24 stemmeberettigede frem. Der blev ikke fremlagt nogen fuldtmagt til at
stemme.
2 Formandens beretning om foreningens virksomhed i 2015.
Beretningen blev godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside.
3 Kasserens fremlæggelse af regnskab for 2015
Regnskabet blev fremlagt og godkendt af generalforsamlingen og vil blive lagt på vores hjemmeside.
4 Bestyrelsens forslag til budget 2016
Kasseren fremlagde bestyrelsens budget for 2016. Dette blev godkendt af generalforsamlingen.
5 Forslag fra medlemmerne.
- At alle holder deres hunde i snor i vores bebyggelse .
- At der anvendes sprøjtegift i begrænset omfang.
- Om det var muligt ved snerydning på fortorve at lave en rydning fra fortov til fortov visse steder.
6 Valg af medlemmer til bestyrelsen og valg af suppleanter.
a + b Kasserer Gert Bollerslev og næstformand Hans Brastgaard var på valg. Begge
genopstillede og blev valgt.
c På grund af formandens og bestyrelsesmedlem Poul E. Bohnsens udtræden af
bestyrelsen skulle der vælges 3 suppleanter hvor de 2 valgte med flest stemmer
skulle træde ind i bestyrelsen.
. Lisbeth Lauritzen og Bjarke Refsgaard fik flest stemmer og indtræder hermed i
Bestyrelsen.
Joan Hjort og Lasse Conrad blev valgt som suppleanter til bestyrelsen.
7 Valg af revisorer og revisorsuppleanter.
Julie Rasmussen og Inge Hjort Røder blev valgt som revisorer.
Desværre var der ingen i forsamlingen som ønskede at stille op som revisorsuppleanter hvorfor denne post ikke blev besat.
8 Eventuelt
- Det blev diskutteret hvordan vi undgår unødig trafik gennem vores 2 blinde veje til det nye byggeri. Den nye bestyrelse vil rette henvendelse til kommunen
for at finde en løsning.
- Der var diskussion om anvendelse af ukrudtsbrænder som bør anvendes med forsigtighed m.h.t. brandfare.
- Formand Flemming Hoff og bestyrelsesmedlem P.E.Bohnsen fik overrakt hver en gave som tak for indsatsen gennem mange år.
_____________________________ ______________________________
Dirigent Joan Hjort Formand Flemming Hoff Kjeldsen
_____________________________ _______________________________
Næstformand Hans Brastgaard Kasserer Gert Bollerslev
_____________________________ _______________________________
Best.medlem Poul E. Bohnsen Referant Henning Møller
Grundejerforeningen Søagerbakken
www.soeagerbakken.dk
Flemming Hoff Kjeldsen
Søagerbakken 71
2765 Smørum
Tlf. 44651042
dato: 16.04.2015.
Referat fra grundejerforeningen Søagerbakkens ordinære generalforsamling, der blev afholdt onsdag den 15. april 2015 i orienteringslokalet på Søagerskolen.
Mødet blev indledt med, at formanden bød velkommen.
1) Valg af formand.
Bestyrelsen pegede på Jørgen Storm som dirigent og J.S. blev valgt.
Bestyrelsesmedlem Henning Møller blev valgt som referent.
Lasse Conrad og Alice Brastgaard blev valgt som stemmetællere.
Der blev på dirigentens foranledning optalt 27 stemmeberettigede medlemmer og godkendt 1 skriftlig fuldmagt.
2) Bestyrelsens beretning om foreningens virksomhed i 2014.
Der henvises til vores hjemmeside – www. Soeagerbakken.dk –
hvor beretningen kan læses i sin fulde ordlyd.
Beretningen blev godkendt af generalforsamlingen.
3) Kassererens forelæggelse af det reviderede regnskab for 2014.
Regnskabet blev fremlagt – gennemgået og godkendt.
Under debatten blev der fra et enkelt medlem udtrykt ønske om, at posten ”bestyrelsesudgifter” blev delt op i 2 poster: Honorarer til formand og kasserer og div. udgifter til møder m.m.
Der blev også udtrykt ønske om, at regnskabets balance blev sendt ud sammen med indkaldelsen og regnskabet.
4) Bestyrelsens forslag til budget 2015 og forslag om en kontingentforhøjelelse.
Budgettet blev fremlagt og godkendt.
Efter en livlig debat blev forslaget om en kontingentforhøjelse på 250 mere om året – fra 2050 kr. til 2300 kr. – vedtaget efter en skriftlig afstemning.
Nej stemmer: 10
Ja stemmer: 18.
5) Forslag fra medlemmerne.
Der var ikke indkommet forslag fra medlemmerne.
6) Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
Flemming Hoff Kjeldsen var på valg som formand for 2 år og blev valgt.
Henning Møller var på valg som bestyrelsesmedlem for 2 år og blev valgt.
Poul Erik Bohnsen var på valg som bestyrelsesmedlem for 2 år og blev valgt.
Lasse Conrad blev valgt til posten som 1. bestyrelsessuppleant.
Klaus Eskildsen blev valgt til posten som 2. bestyrelsessuppleant.
Helle Jørgensen blev valgt som 3. bestyrelsessuppleant.
7) Valg af revisorer og revisorsuppleanter.
Julie Rasmussen blev genvalgt som revisor.
Mai-Brit Hoff Kjeldsen blev genvalgt som revisor.
Inge Hjort Røder blev genvalgt som revisorsuppleant.
Joan Hjort blev genvalgt som revisorsuppleant.
8) Eventuelt.
Formanden informerede om bestyrelsens arbejde og idéer omkring de mangeårige regnvandsproblemer fra fællesarealet.
Der havde i bestyrelsen været drøftet løsningsmuligheder, som efterfølgende viste sig ikke at være lovmedholdelige i forhold til myndighederne.
Informationen indeholdt bestyrelsens planer om at lave et regnvandsbassin – udformet som et slagt rekreativt område med træer og bænke – på den nordlige del af fællesarealet.
Der blev i den forbindelse fortalt om et møde med repræsentanter fra Egedal kommunes Center for Teknik og miljø og Furesø Egedal Forsyning. Myndighederne ville gerne bistå med råd og vejledning, men økonomien var vores eget problem.
Der blev informeret om div. tiltag for at undersøge jordens nedsivningskapacitet ved BMT service og Franck Geoteknik.
Projektets samlede økonomi kunne der p.t. ikke gives noget sikker bud på.
Generalforsamlingen gav grønt lys for, at bestyrelsen kunne arbejde videre med idéen om et klimabassin. Bestyrelsen ville holde beboerne informeret, og håbet var, at bestyrelsen kunne præsentere generalforsamlingen for et projekt med økonomi i 2016.
Der blev fra et medlem oplyst, at han fandt, at der var store problemer med løse katte i området. Han henviste bl.a. til en bekendtgørelse af Lov om mark og vejfred, hvor ejere af bl.a. katte var pligtige til at holde dem på deres eget grundstykke.
Det blev foreslået, at grundejerforeningen skulle investere i en kattefælde, og at bestyrelsen skulle udsende et infobrev til beboerne om problemet. Bestyrelsen blev også opfordret til at tage kontakt til Egedal kommunes tekniske forvaltning.
Der blev også gjort opmærksom på problemer med at komme ud af vores 2 udkørselsveje grundet oversigtsproblemer og cykelsti.
Gadespejle blev foreslået som en løsning.
Formandet sluttede generalforsamlingen af med at takke for en god ro og orden, samt for en god debat.
……………………………… …………………………………
Jørgen Storm – Dirigent Flemming Hoff Kjeldsen – Formand
…………………………………. ………………………………………..
Hans Brastgaard – næstformand Gert Bollerslev – Kasserer
………………………………………. ………………………………………..
Poul Erik Bohnsen – BS medlem Henning Møller – Referant.
Grundejerforeningen Søagerbakken
www.soeagerbakken.dk
Flemming Hoff Kjeldsen
Søagerbakken 71
2765 Smørum
Tlf. 44651042
dato:10. april 2014.
Referat fra grundejerforeningen Søagerbakkens ordinære generalforsamling april 2014 på Søagerskolen.
Mødet blev indledt med et besøg fra alarmkonsulent Max Storm-Nielsen Hoe fra Falck, der fortalte om alarmsikring af vore hjem.
Tilbuddet vil blive fremsendt til formanden og indlagt på vores hjemmeside.
1) Valg af dirigent.
Bestyrelsen foreslog Jørgen Storm som dirigent – Generalforsamlingen valgte Jørgen Storm.
2) Formandens/bestyrelsens beretning for 2013.
Formanden aflagde beretning for foreningens virksomhed 2013.
Beretningen kan læses i sin fulde ordlyd på foreningens hjemmeside.
3) Kassererens forelæggelse af det reviderede regnskab for 2013.
Efter gennemgang af regnskab 2013 blev det godkendt af generalforsamlingen.
Regnskabet kan ses på vores hjemmeside.
Under dette punkt blev der foreslået følgende ændring: At budgettet for det nye år udsendes samtidig med regnskab for det foregående år.
4) Bestyrelsens forslag til budget 2014 og fastlæggelse af kontingent til grundejerforeningen:
Kassereren gennemgik bestyrelsens forslag til budget 2014. Kontingentet til grundejerforeningen vil i 2014 forblive uændret.
5) Forslag fra medlemmerne:
Der var ikke indkommet nogen forslag fra medlemmerne.
6) Valg af medlemmer til bestyrelsen + op til 3 suppleanter.
Næstformand Hans Brastgaard og kasserer Gert Bollerslev blev begge genvalgt for en periode af 2 år.
Som suppleanter:
Lasse Conrad fra nr. 139 blev genvalgt.
Jef Thøisen fra nr. 137 blev genvalgt.
Joan Hjort fra nr. 45 blev valgt.
7) Valg af 2 revisorer og 2 revisorsuppleanter:
Revisor Julie Rasmussen blev genvalgt.
Revisor Mai-Brit Hoff Kjeldsen blev genvalgt.
Som suppleanter blev Inge Hjort Røder genvalgt og Joan Hjort blev genvalgt.
8) Eventuelt:
Under dette punkt blev der fremsat både bemærkninger og forslag.
a) Vores juletræ bør slukkes om natten.
b) Jernrøret med elkabel til juletræ og redskabsskur - som ligger på tværs af skolestien - bør graves ned under fliserne, således at ingen falder og kommer til skade.
c) Til græsslåning skal der indkøbes en lille traktor, som skal betjenes på skift af interesserede beboere.
d) Der bør lægges fliser inde i vores redskabsskur.
e) Revisorerne skal vælges ligesom bestyrelsesmedlemmer for 2 år ad gangen.
f) Plastikbeskyttelsen på gyngernes kæder på legepladsen skal udskiftes.
g) Fodboldmålene skal fjernes fra fællesarealet til fordel for nogle nye.
h) Snerydning af vores fælles vejnet skal ikke bare foregå med skraber,
men også med børste.
i) Der blev foreslået at indkøbe en højtrygsspuler med rotor.
j) Der skal sprøjtes for mælkebøtter på fællesarealet.
Dirigenten og formanden afsluttede generalforsamling og takkede for god
ro og orden.
Ref.: Henning Møller.
……………………………… ………………………………..
Jørgen Storm – Dirigent Flemming Hoff Kjeldsen Formand
……………………………….. ………………………………
Hans Brasgaard Gert Bollerslev
Næstformand Kasserer
………………………………… ……………………………….
Poul Erik Bohnsen Henning Møller
Bestyrelsesmedlem Referant.